"Glorie şi Onoare Sportului şi Olimpismului Buzoian!''

"Glorie şi Onoare Sportului şi Olimpismului Buzoian!''

Primirea Drapelului Olimpic

Primirea Drapelului Olimpic

miercuri, 30 martie 2016

Concurs COSR-Pentatlon olimpic scolar pentru mileniul III.Regulament



REGULAMENTUL CONCURSULUI „PENTATLON OLIMPIC
 ȘCOLAR PENTRU MILENIUL TREI”
Motto:
“Olimpismul tinde să strângă într-un singur mănunchi strălucitor toate principiile care concură la perfecționarea omului.”
                                                                                Pierre de Coubertin

I.                   SCOPUL ȘI OBIECTIVELE CONCURSULUI
·        Consacrarea idealurilor olimpice
·        Stimularea pregătirii copiilor și tinerilor în spiritul dezvoltării lor armonioase: fizic, intelectual, afectiv și comportamental
·        Cunoașterea și însușirea principiilor Fair-Playului
·        Celebrarea Olimpismului și a simbolurilor sale

II.                 DEVIZELE CONCURSULUI
·        „Învinge-te pe tine însuți”
·        „Bucurie-n Duhul păcii”

III.              CARACTERUL CONCURSULUI
·        Competiția va avea un caracter de masă și va fi de nivel național, cu perspective internaționale.

IV.              ORGANIZAREA CONCURSULUI
·        Etapa pe clasa
·        Etapa pe școală
·        Etapa pe localitate
·        Etapa pe județ
·        Etapa finală

V.                PROBELE CONCURSULUI
·        Alergare 30 m plat, cu start din picioare (o cursa);
·        Săritura în lungime, fără elan (trei încercări);
·        Aruncarea mingii de baschet cu ambele mâini, de sus, înainte, fără elan (trei încercări);
·        Test grilă pe teme Olimpice și de cultură generală (10 minute, 9 întrebări);
·        Proba artistică la alegere: literatură, muzică, desen, sculptură, recitare, dans, euritmie, teatru, etc. (3’-5’/concurent).
     Toate probele se desfășoară în una sau două reuniuni. La proba de viteză, alergarea se desfășoară individual.
La probele de săritură în lungime, la aruncarea mingii se înregistrează toate cele trei încercări, dar se punctează cel mai bun rezultat.
În cazul neparticipării la o probă, concurentul este descalificat.
În limita posibilităților de organizare, la fiecare etapă, organizatorii pot invita și locurile II și III de la etapa precedentă.


VI.              STANDARD DE PARTICIPARE
După etapa pe clasă, calificarea la etapele superioare va fi condiționată în primul rând de punctajul realizat la cele cinci probe.
A doua condiție de promovare va fi aprecierea pe care o va face școala celor calificați. Aprecierea va fi scrisă și se va referi la starea de disciplină, comportament, seriozitate, moralitate, spirit de fair-play, toate acestea în măsură să garanteze calități educative de excepție.

VII.           PROGRAMUL CONCURSULUI
·        La fiecare etapă, organizatorii stabilesc ziua și ora de începere a concursului (una sau două reuniuni).
·        Concursul va fi precedat, la fiecare etapă, de un scurt Ceremonial Olimpic solemn, în care vor fi prezentate simbolurile Olimpice.
·        După această ceremonie, va fi prezentată fișa de participare a fiecărui concurent: punctajul obținut la precedenta etapă și aprecierea școlii.
·        Competiția va fi încheiată cu festivitatea de premiere.

VIII.         CONDIȚII DE STABILIRE A REZULTATELOR
·        Pentru fiecare concurent, toate probele sunt obligatorii, respectând regulamentul conform principiului: „Iar când se luptă cineva, la jocuri, nu ia cununa, dacă nu s-a luptat după legile jocului.”                                             Timotei II 2(5)
·        Fiecare concurent va primi un punctaj individual corespunzător anului de naștere, echivalent rezultatului obținut la fiecare probă.
·        Punctajul va fi acordat de la 0 la 25 de puncte conform unei tabele de punctaj, pentru fiecare probă sportivă și se împarte la 3.
·        Pentru proba teoretică, punctajul de la 0 la 25 de puncte va fi acordat în funcție de numărul răspunsurilor corecte, iar pentru proba artistică același punctaj va fi acordat în funcție de nota obținută (de la 1-10, pentru interpretare, mesaj, prezentare artistică).
·        În condițiile în care apare o egalitate de puncte, departajarea se va face prin calcularea punctelor obținute la a doua performanță, atât la săritura în lungime cât și la aruncarea mingii. Dacă egalitatea continua, se ia în calcul și a treia performanță, la ambele probe.

IX.              ÎNSCRIEREA ȘI VALIDAREA CONCURENȚILOR
·        Înscrierile se fac cu două săptămâni înaintea datei concursului, la instituția organizatoare.
·        Organizatorii vor fixa și vor anunța locul și data desfășurării etapei respective;
·        Înscrierile vor fi insoțite de fișa de caracterizare a sportivului.
·        Se va preciza proba artistică la care va participa fiecare concurent. Din motive organizatorice propunem să nu se opteze pentru pian la proba muzicală.
·        La validare, se vor prezenta următoarele acte doveditoare
-         Tabel nominal cu: numele, prenumele, anul nașterii, clasa, punctajul realizat, proba artistică, avizul medical
-         Carnetul de elev vizat de școală, la zi
-         Certificatul de naștere sau buletinul de identitate



PENTATLONUL OLIMPIC ȘCOLAR PENTRU MILENIUL III
·        Norme metodologice de calcul pe tabela de punctaj

La aruncări și sărituri:
Pentru o evaluare cât mai aproape de performanța reală se va proceda în felul următor:
- primul caz: dacă performanța corespunde exact unui anume număr de puncte, se va acorda punctajul respectiv. (Notă: în cazul în care performanța este mai bună decât punctajul maxim, se va calcula punctajul echivalent performanței prin urcarea punctajului în același regim de ascendență. Acestea sunt valabile atât la viteză, cât și la lungime și la aruncări);
- al doilea caz: dacă performanța va depăși cu un anume număr de centimetri cifra echivalentă unui anume punctaj, atunci numărul respectiv de centimetri va fi adăugat după virgulă la cifra punctajului.
Exemplu: pentru 4,5 m = 10 puncte
                                   5 m = 11 puncte
                                   4,7 m = 10,20 puncte – adică, 0,20 puncte în plus echivalentul celor 20 cm peste 4,5 m

La proba teoretică:
·        Test Olimpism și cultură generală
-         va fi un test cu 9 întrebări
-         la fiecare întrebare vor fi trei răspunsuri
-         concurentul marchează răspunsul corect
-         punctajul se acordă astfel:
                 - 9 răspunsuri corecte = 25 puncte
                 - 8 răspunsuri corecte = 22 puncte
                 - 7 răspunsuri corecte = 18 puncte
                 - 6 răspunsuri corecte = 14 puncte
                 - 5 răspunsuri corecte = 10 puncte
                 - 4 răspunsuri corecte = 5 puncte
                 - 3 răspunsuri corecte = 4 puncte
                 - 2 răspunsuri corecte = 3 puncte
                 - 1 răspuns correct = 1 punct
                 - Timp de lucru = 10 minute
  La proba artistică:
            Se vor acorda trei note: pentru interpretare, mesaj, prezentare artistică.
            Se scade de la nota 10, pentru fiecare greșeală, de la 5 sutimi până la 50 sutimi, sau mai mult, în funcție de greșeala constatată de arbitri.
            Deci, se poate acorda nota 9,90 sau 9,75 etc. Până la nota minimă.
            Punctajul se acordă astfel:
-         Pentru nota 10 = 25 puncte
  9 = 22 puncte
  8 = 18 puncte
  7 = 14 puncte
  6 = 10 puncte
  5 = 6 puncte
  4 = 2 puncte
            În comisia de arbitraj vor fi trei arbitri; fiecare dintre aceștia va da o notă; cele trei note se adună și se calculează media; nota rezultată va primi punctajul corespunzător; sutimile vor fi trecute la numărul de puncte corespunzator notei, după virgule.
Exemplu: pentru nota 8,70 = 18,70 puncte